Door Martijn Broekhuizen op 13 september 2016

We maken zelf iets van het Akkoord van Westerlee!

Hierbij willen wij u uitnodigen voor onze bijeenkomst „Duurzaam meters maken” -deel II, op 21 september in de Harbour Jazz Club in Winschoten. Het Akkoord van Westerlee staat op deze avond centraal. Mislukt? Dat laten we toch niet gebeuren? We kunnen zelf invulling geven aan de aanbevelingen van onze gebiedsregisseurs, op het gebied van zorg, werk, toerisme en landbouw.

Gebiedsregisseur Gerard Kremer opent de avond. Drie toonaangevende sprekers zullen ingaan op de vele kansen die beschreven zijn in het Akkoord van Westerlee en op welke manier we resultaten kunnen boeken. Op ons lijstje staan Elles Bulder (Onderzoeksbureau Elles Bulder), Hans Bergsma (directeur Gebiedscoöperatie Westerkwartier) en Arnoud Hoogsteen (beleidsmedewerker Vakcentrale FNV). De sprekers zullen vooral  ingaan op de kansen die er voor Oldambt liggen als er wordt ingezet op een duurzame invulling van de aanbevelingen op gebieden die u interesseren: de zorg, het toerisme in onze gemeente, en over kansen in de landbouw. Alle spreekbeurten worden afgesloten met een aantal keuzes die voorliggen op het gebied van het thema. Deze moeten de aanleiding zijn voor een discussie met de aanwezigen, waarna ook een stemming volgt over welke keuze gemaakt moet worden. De uitkomsten zullen door de PvdA en GroenLinks in Oldambt onverkort uitgedragen worden in de politieke arena.  Komt u ook luisteren en meepraten in het leukste café aan de haven?

De „duurzaam meters maken”- bijeenkomsten worden georganiseerd door de PvdA en Groen Links afdelingen in Oldambt.

21 september Brasserie Harbour Jazz Club in Winschoten, aanvang 20.00 uur.

Martijn Broekhuizen

E-mail (penningmeester): [email protected]