Werkbezoek aan De Graanrepubliek Nieuweschans

20 december 2022

Zaterdag 10 december bezochten de fractie en het bestuur PvdA Oldambt De Graanrepubliek in Nieuweschans.

Directeur Alex Bakker leidde ons gastvrij rond in het prachtige bezoekerscentrum, gehuisvest in de historische tramwerkplaats aan de Oudezijl, Bad Nieuweschans. Binnen de muren van dit fraai gerestylede pand zullen een brouwerij, een distilleerderij, een bakkerij en horeca werk bieden aan tientallen mensen. Hun gezamenlijke missie: het duurzaam fabriceren van graanproducten van hoge kwaliteit én regionale oorsprong. Ontbijtgranen, brood, vegan snacks, maar ook een rijke variatie aan bieren en distillaten (waaronder whisky!) zullen hier geproduceerd en geserveerd worden. Ook zal De Graanrepubliek een opleidingsplek worden voor jongeren met horeca ambities.

In het 1e kwartaal van 2023 opent De Graanrepubliek haar deuren voor het publiek. Wij bedanken de organisatie voor deze preview en wensen de coöperatie heel veel succes met deze ambitieuze onderneming!