Lijsttrekker

Laura Broekhuizen-Smit

Wethouder

Ik ben Laura, keuze Oldambtster, zoals iemand dat zo mooi zei. Vier jaar geleden hier gekomen met Martijn en onze kinderen Claire en Ruben.  Ik ben geboren in Stadskanaal en opgegroeid in Veendam. Ik heb in Groningen communicatie gestudeerd en voordat ik hier wethouder mocht worden werkte ik in Delfzijl waar ik o.a. Europese projecten mocht begeleiden om mensen verder te helpen aan een baan of vrijwilligerswerk en heb ik bijna 3 periodes in Provinciale Staten van Groningen gezeten. En dan nu in Winschoten.

En wat wonen wij hier met plezier, de kinderen op een fijne school,  Martijn en Ruben actief bij de sport in Winschoten en Claire die fanatiek paard rijdt in Nieuwolda.

Ik kwam vier jaar geleden met een opdracht naar Oldambt, werken aan een benaderbare gemeente waar je goed kunnen wonen, werken en leven. En daar zijn we best in geslaagd al kan het natuurlijk altijd beter.

Daar zit ook de kern van de PvdA, we zijn altijd ontevreden. Waarom?
Omdat het altijd beter kan, er zijn altijd groepen mensen die  we  nog meer hulp en perspectief willen bieden. Of dat nu Zzp-ers zijn die we toegang willen bieden tot ons potjes voor school, sport of zorg. Of op het gebied van duurzaamheid,  bijvoorbeeld meer verscheidenheid in onze bermen zodat vlinders en bijen terugkomen.  Er is dus altijd wat te doen en het kan altijd beter.
En dat past bij mij. Elke dag proberen het een beetje beter te doen.

Als kleuter was mijn eerste demonstratie voor een vrouwen cafe. En in mijn studententijd bij de jongerenclub van de PvdA. Acties voor jongeren in het mbo, betaalbare studentenhuisvesting en veilig fietsen, we deden het met veel plezier. Dat plezier neem ik ook mee van vier jaar lang werken met inwoners en ondernemers in Oldambt.
Het is hard werken om ondernemers hier te halen en ze te behouden maar daar doen we ons stinkende best voor. Of samen met inwoners werken aan burgerinitiatieven , zoals de speeltuin in Scheemda, het hertenkamp in nieuwolda en zo is er nog veel meer moois in onze gemeente.

Een gemeente waar ik graag nog een periode mijn bijdrage aan wil leveren!

Portefeuilles als Wethouder:

1e locoburgemeester

• Blauwestad (gedeeld met wethouder Van den Aker in verband met infrastructuur)
  • Ruimtelijk beleid
  • Bouwen en wonen