Nummer 5

Fred Greven

Raadslid

Ik ben Fred Greven en geboren in 1964 te Bellingwolde. Als zoon van een arbeidersgezin, met drie kinderen, vader landarbeider en afgekeurd, moeder Duitse en werkzaam bij de SMDOG zijn we opgegroeid. Vader niet gelovig, moeder wel gelovig en dus zelf ook wel iets meegekregen van de kerk dus wel een bepaalde levensopvatting. Maar thuis was het altijd rood en sociaal, zorgen dat we zelf voldoende hadden en veel delen en helpen met en naar de buren en mensen die het nodig hadden.

In Bellingwolde de lagere school doorlopen en ook daar de MAVO met goed gevolg doorlopen, vervolgens naar de WSG in Winschoten wat niet echt een succes was. Uiteindelijk aan het werk gekomen bij de toenmalige CAS, het huidige Doc-Direkt in Winschoten en me daar het archiefwerk eigen gemaakt en  tot op heden een goede werkkring opgebouwd als Senior Coördinator Archiefbewerking

Tussentijds verhuisd naar Blijham en vanaf 1996 wonend in Scheemda, getrouwd en 2 dochters. Vanaf 1996 politiek actief voor mijn partij, eerst als secretaris, later voorzitter, commissielid en vanaf 2015 raadslid en nu verkiesbaar op plek 5 op onze kandidatenlijst.

De Partij van de Arbeid waar thuis veel over werd gesproken en zelfs verhitte discussies opleverde met de communisten die we ook in onze familiekring hadden. Maar ook met de christenen binnen onze familiekring ontstonden soms verhitte discussies.

Jaren als voorzitter van de ouderraad van een openbare school gefungeerd en met 2 dochters in huis die allebei het onderwijs in willen, is onderwijs iets waar ik me sterk voor wil maken. Maar ook voor onze leefomgeving waar we met zijn allen wonen op het kleine stukje aarde… Waar ik in geloof? Solidariteit en gelijke kansen voor iedereen. Samen optrekken en een mooie en leefbare gemeente Oldambt creëren waar het goed toeven is voor iedereen. En proberen een brug te slaan tussen bewoners en politiek/gemeente.

Portefeuilles:

• Gezondheidszorg & Sport