Door Ariën Swart op 23 maart 2017

Wordt actief in de politiek, wordt lid van de Partij van de Arbeid

Dat inwoners van Oldambt betrokken zijn bij hun omgeving blijkt maar weer uit het grote aantal deelnemers aan de cursus Politiek Actief van ProDemos. De PvdA Oldambt is blij met dit initiatief van de gemeente.

Meedoen in de lokale politiek is leuker dan u denkt! Het gaat dan niet alleen om meedenken en meepraten over uw eigen straat, wijk en dorp. Lid zijn van de PvdA is meer dan dat. Als lid van de PvdA helpt u om de koers van de partij te bepalen en die vervolgens te bereiken. De PvdA is daarmee een echte ledenpartij. Leden bepalen de richting die de partij opgaat. Ook in uw eigen gemeente!

Zowel het bestuur van de vereniging als de fractie van de PvdA in de gemeenteraad horen graag de mening van de leden. Dat kan in de Algemene ledenvergadering (ALV). Een aantal keren per jaar wordt deze gehouden. Maar u kunt ook direct de leden van het bestuur en de fractie benaderen met ideeën en meningen.

U kunt zich op allerlei manieren inzetten voor de partij. Niks moet, alles mag. Zo kun je helpen bij het voeren van de campagne voor de verkiezingen. De eerstvolgende verkiezingen zijn die voor de gemeenteraad. Je kunt het bestuur en de fractie ondersteunen om de leden te informeren via de website, social media en andere nieuwsbronnen.

Politiek is samen de schouders eronder en het mag ook gewoon leuk zijn. Jaarlijks organiseert het bestuur de traditionele 1 mei viering. Hiervoor wordt samengewerkt met andere lokale afdelingen van de PvdA. Aan het begin van dit jaar heeft de activiteitencommissie van de PvdA Oldambt een groot nieuwjaarsfeest georganiseerd. Het werd een goed bezochte en gezellige avond. Een groot succes dus en voor herhaling vatbaar. Ook is de PvdA ieder jaar te vinden bij de Oldambster Drakenbootrace. Gewoon omdat het leuk is om samen iets te ondernemen.

Meld je aan bij de PvdA via deze link. Niet alleen omdat je het eens bent met de standpunten van de PvdA, maar ook omdat we samen de schouders eronder zetten en we ons niet uit het veld laten slaan. We staan voor wat we vinden, en geloven in wat we doen. Samen gaan we er voor!

Ariën Swart

E-mail (afdeling): [email protected]