PvdA Oldambt zoekt Campagneleider

18 oktober 2020

Profiel Campagneleider PvdA Oldambt

Wil jij samen met anderen de PvdA onder de aandacht brengen, stemmen te werven en in gesprek te gaan met Oldambsters? Meld je dan aan! Wij zoeken een nieuwe campagneleider en bij voorkeur iemand die met andere leden de campagne wil gaan leiden tot en met de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022.

Profiel campagneleider

Als lokale campagneleider ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en uitvoeren van het campagneplan. Je beheert het campagnebudget (in overleg met de penningmeester), bent aanspreekpunt voor vrijwilligers en externen (o.a. de pers) en bent eindverantwoordelijk voor de evaluatie en verantwoording van de campagne(s). Je stemt de communicatie en planning af met de afdelingsvoorzitter en de fractievoorzitter. Het Landelijke Bureau verzorgt een trainingstraject voor alle campagneleiders.

In de nieuwe campagneleider zoeken we iemand met:

• Initiatief en doorzettingsvermogen;
  • Een goed politiek instinct;
  • Goed coördinatie- en samenwerkingsvermogen en de vaardigheid om de visie van de PvdA effectief te communiceren;
  • Het inzicht om een campagne op langere termijn te kunnen plannen;
  • Enthousiasme en creativiteit;
  • Digitaal vaardig en bekend met socialmedia
  • Een luisterend oor voor wat leeft onder de leden en sympathisanten van PvdA Oldambt en overige (potentiële) kiezers;
  • Een open en verbindende persoonlijkheid richting partijen binnen en buiten PvdA.

We verwachten dat je:

• Gemiddeld 8 uur per maand inzetbaar bent (tijdens verkiezingsperiodes meer);
  • Sympathiseert met PvdA Oldambt (bij voorkeur ben je lid);
  • Je bij voorkeur kan committeren aan deze rol tot de Gemeenteraadsverkiezingen 2022.

Wij bieden

• Een stimulerende werkomgeving;
  • Een enthousiast bestuur;
  • Ondersteuning van vrijwilligers en andere actieve leden;
  • Een verkiezingsbudget;
  • Een mooie kans om een politiek CV op te bouwen.

De rol van campagneleider vraagt gemiddeld 8 uur per maand (in de verkiezingsperiode meer). Er is ook regelmatig kort overleg via de mail of Whatsapp. Ben je geïnteresseerd? Of heb je vragen? Stuur een e-mail naar: [email protected]

Waar ben je naar op zoek?