Inspirerend werkbezoek aan het jongerencentrum ‘t Spoor

17 januari 2018

Werkbezoek Jongerencentrum ‘t Spoor Winschoten

Datum: 17 januari 2018

Woensdag 17 januari hebben we een werkbezoek gebracht aan het jongerencentrum ‘t Spoor. Wij zijn daar hartelijk ontvangen door Atze. Atze heeft ons meegenomen in het werk van het jongerenopbouwwerk in Oldambt/Winschoten. We hebben gehoord en gezien dat de jeugd (van basisschool tot en met plm. 25 jaar) ‘t Spoor goed weet te vinden. Allerlei activiteiten worden met behulp van vele ‘jonge’ vrijwilligers georganiseerd: zoals  gewoon lekker chillen met elkaar, kookworkshops, knutselen, gamen, darten, disco et cetera. Daarbij worden jongeren ook begeleid bij bijvoorbeeld huiswerk maken, sollicitatiebrieven schrijven en omgaan met geld. Na een rondleiding door het gebouw en gesprekken met ook de  aanwezige jeugd constateren we dat het jongerenwerk en de vrijwilligers van ‘t Spoor ontzettend belangrijk zijn voor Oldambt. En wat is het mooi om te zien dat dit gepaard gaat met veel enthousiasme en positivisme zowel van Atze als de aanwezige jongeren. We hebben geen enkele wanklank gehoord. Op deze wijze leveren ook zij samen een waardevolle bijdrage aan de leefbaarheid in Oldambt! Bedankt.

Meer info:
Jongerenwerk ‘t Spoor