Kandidatenlijst PvdA Oldambt vastgesteld

6 december 2021

Winschoten – Tijdens een algemene ledenvergadering van de PvdA Oldambt is de PvdA kandidatenlijst voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Gert Engelkens, huidig wethouder voor de partij, voert de lijst aan met daarop in totaal 16 kandidaten. Op nummer 2 staat Hilbert Flokstra, sinds eind 2018 fractievoorzitter van de PvdA in de gemeenteraad. Ook Fred Greven uit Scheemda staat op plek 3 op een verkiesbare plaats.

De nummers 4 tot en met 6 zijn nieuwkomers voor de Partij. Monique Eijpe is de eerste vrouw op de lijst op 4. Daarna volgen Lucas Bolt, die op dit moment als fractie-ondersteuner actief is in de politiek, en Wilma Hassinck, die zich al jaren inzet binnen de partij, onder andere als campagnecoördinator.

Met een sterk verkiezingsprogramma, dat leefbaarheid, duurzaamheid en bestrijding van armoede als centrale thema’s zal hebben, hoopt de partij voldoende kiezers aan te spreken om een stevig sociaal geluid te kunnen laten horen in de Raad. Bij de verkiezingen in 2018 werd de PvdA de grootste in stemmenaantal.

“We gaan met een mooie kandidatenlijst en met een goed inhoudelijk programma de verkiezingen in”, stelt lijsttrekker Engelkens. “Herhalen we de successen uit de campagne van 2018, dan zullen we sterk uit de verkiezingsbus komen”.

Huidig raadslid en oud-fractievoorzitter Alida Michels neemt na een periode van 8 jaar afscheid van het raadswerk en staat op een onverkiesbare plaats. Lijstduwer op nummer 16 is oud-wethouder en loco-burgemeester Laura Broekhuizen die in 2020 de overstap maakte naar woningcorporatie Het Groninger Huis.

De volledige lijst is als volgt:

1. Gert Engelkens
  2. Hilbert Flokstra
  3. Fred Greven
  4. Monique Eijpe
  5. Lucas Bolt
  6. Wilma Hassinck
  7. Lex Geesink
  8. Carol de Jonge
  9. Jans Pals
  10. Alida Michels
  11. Ferdinand Verheggen
  12. Hannah Bosboom
  13. Johan Haneman
  14. Coen Warris
  15. Fokko Tuin
  16. Laura Broekhuizen

Waar ben je naar op zoek?